فیلتر آب نانو آنتی باکتریال

فیلتر آب آنتی باکتریال با تکنولوژی نانوذرات فلزی و غیرفلزی

سازمان جهانی بهداشت (WHO) تخمین زده است که ۸۸۴ میلیون نفر (۱۳٪ جمعیت جهان) فاقد دسترسی به منبع آب با کیفیتی که ۲۰ لیتر آب در هر روز برای یک نفر در یک کیلوتری محل سکونت آن مهیا کند، هستند. بسیاری از ۵.۸ میلیارد نفری که به منبع آب با کیفیت دسترسی دارند نیز ممکن است با مشکلاتی از آلودگی در منبع، سیستم توزیع و یا در منزل به علت ذخیره سازی و استعمال نامناسب مواجه شوند.

حضور باکتری های مدفوع در آب شرب نشانه آلودگی فاضلابی است. عملیات تصفیه ناکافی، تداخل فاضلابی و تعمیر ضعیف سیستم توزیع، همه علت های آلودگی آب شرب است. تشخیص آلودگی فاضلابی آب شرب بر اساس حضور باکتری هایی مثل coliforms، Pseudomonas aeruginosa و Escherichia coli است که E. coli نسبت به باقی باکتری ها در آلودگی های فاضلابی مشخص تر است. همچنین روش توصیه شده تست E. coli توسط آژانس حفاظت محیط زیست ایالات متحده، شامل آنالیز آنزیم های منتخب اورگانیسم E. coli و جدایش آن از کلی‌فرم های غیر فاضلابی مقاوم به گرما است.

ضدعفونی کننده های شیمیایی مثل کلورین، کلورامین ها و اوزون که به صورت مرسوم برای تصفیه آب استفاده می شود می تواند با ترکیبات مختلف در آب طبیعی واکنش دهد و محصولات جانبی خطرناکی ایجاد کند. به علاوه، مقاومت برخی از پاتوژن ها مثل Cryptosporidium و بیماری های عفونی معده ناشی از انگل ها، به ضدعفونی کننده های شیمیایی مرسوم، نیازمند مقدار بسیار بالای ضدعفونی کننده دارد که منجر به تشکیل محصولات جانبی بیشتری می شود.

نانومتریال ها دارای خاصیت آنتی باکتریال و همچنین جاذب ها، کاتالیزورها و حسگرهای عالی به علت مساحت سطحی ویژه و واکنش پذیری بالا هستند. برعکس ضدعفونی کننده های شیمیایی مرسوم، این نانومتریال های آنتی باکتری، اکسید کنند قوی نیستند و تقریبا در آب خنثی هستند و بنابراین احتمال تولید محصولات جانبی مضر کمتری دارند. اگر نانو ذرات به طور مناسب در فرایند تصفیه وارد شود، ظرفیت جایگزینی یا بهبود روش های ضدعفونی کنندگی مرسوم را دارند.

 

 


nany-nub

کاربرد فیلترآب نانوآنتی باکتریال

فیلترهای تصفیه آب خانگی

فیلترهای تصفیه آب خانگی

فیلترهای تصفیه آب خانگی

فیلترهای تصفیه آب خانگی